fredag 4. februar 2011

Lekent i kjøkkenhylla


Tenkte jeg skulle ta utfordringen fra bloggen Leken Hverdag og vise fram ett av de fargerike innslagene i huset vårt. For meg er det viktig å få inspirasjon fra farger og artige ting, det være seg puter, bilder eller annet. Åsså liker jeg spesielle kopper.


Jeg har et favorittverksted / galleri på Røros, nemlig Lysgaard keramikk (mer om Lysgaard i DETTE innslaget). De lager de aller mest fargerike og morsomme ting, blant annet disse koppene som nå fyller de vegghylla mi på kjøkkenet. Motivene er morsomme - får en til å tenke på fruktbarhet. Det hører med til historien at jeg kjøpte de to første koppene da vi prøvde å få Sanne; en kopp til hollenderen og en til meg :-) 


Kjøkkenet er vårt allrom, det er her vi tilbringer mest tid, så det er viktig for meg at det gjenspeiler en kreativ familie med små barn, og at vi alle kan trives her. Dessuten ligger lekerommet rett ved, så veien inn til herligheten er kort :-) Jeg er der inne rett som det er og henter småtteri til å pynte kjøkkenet med. Her har jeg hentet Sannes perlerier til å bruke som brikker under koppene. Enkelt, fargerikt og lekent!



Og med det innslaget ønsker jeg alle en leken dag! :-)

2 kommentarer:

Carina Dale sa...

For noen herlige og fargerike kopper!

... og perleriene gav satt virkelig prikken over i´en. Vil tro at Sanne er stolt ;-)

Ønsker deg en super mandag!

Klem fra Carina

Turid sa...

Tusen takk for skryt! :-) Ja, hun er stolt, men hun leter stadig etter perleriene sine. De har jo en tendens til å forsvinne så snart hun har laget dem ;-D Fin dag til deg også! :-) Klem, Turid